maandag 12 februari 2018

Kleuren met potloden

Hallo allemaal,

Vorig jaar in december schreef ik al dat ik misschien.....heel misschien....zou gaan kleuren met potloden. Nooit van mezelf gedacht dat ik het ooit nog eens zou gaan doen.
Ik heb jaren geleden gekleurd met derwent soft potloden en dat vond ik gewoon niet leuk en ik vond het er ook niet leuk uitzien.

Maar nu met mijn Prismacolor Premier potloden ben ik helemaal 'om'.
Wat zijn deze potloden geweldig om mee te kleuren.
Het is voor mij nog even flink oefenen. Zooooooo anders als met Copic Markers.
Je moet de kleuren zo langzaam en rustig opbouwen dat je er vanzelf heel rustig van wordt.....dus dat is dan weer mooi meegenomen ;-).
Ik doe er ook wel langer over als met Copic Markers kleuren.

'klik op de foto voor een vergroting ;-)
De digi is van Whimsy Stamps -Penguin Elf-
Deze Pinguin had ik al eerder gekleurd maar dan met Copic Markers.
Ik heb het nu helemaal gekleurd met potloden (Prisma's)

gekleurd met prisma's
Digi is van Polkadoodles -Miss Kelly Von Sweets- en ze is gekleurd op Kraft Papier.

gekleurd met Faber Castel Polychromos
Alle drie zijn korte (video) tutotials geweest van Alyce Keegan.

Ik had een paar Faber Castel Polychromos aangeschaft om het verschil te ervaren.
Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de Prisma's ;-)

Ik ben wel weer even van de straat, hihi.........zo leuk om te doen ;-)

Bedankt voor jullie bezoekje en de leuke reactie's van gisteren en ik wens jullie een hele fijne dag!!










2 opmerkingen:

lenywim35 zei

Heel mooi de licht en schaduw verwerking.
Ik leerde bij pergamano schilderles, zet in een roos kruisjes op de plakken waar de schaduw valt. (Licht er boven en er naast om te leren kijken). Maar mooi gedaan. grts leny

Margo zei

Wat een prachtige resultaten Frouwkje ! Ik heb die onderste ook nog liggen om eens aan te beginnen ...
Groetjes
Margo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...