maandag 13 februari 2017

Handlettering

Hallo allemaal,

Tja......ik hou nu eenmaal van alles wat je met de hand kan maken. Ook allerlei 'oude' ambachten vind ik erg leuk om te zien. Als er iets in de buurt is waar dat te zien is, dan wil ik daar echt heen. Supergaaf vind ik dat!!

Ik heb al zoveel op handwerkgebied gedaan ;-). Kleding naaien, breien, haken, borduren, kussens maken met stramien en wol (weet niet meer hoe dat heette) en waarschijnlijk nog wel meer. Maar dat wil me even niet te binnen schieten ;-).

Hoe dit nu zo kwam (het handlettering) weet ik niet eens meer. Misschien omdat je het nu zoveel ziet. Ook heb ik de nederlandse taal altijd leuk gevonden. Vroeger vond ik kalligrafie ook mooi (nog steeds wel eigenlijk), maar dit vind ik 'speelser' en daar hou ik wel van.

Maar, om op het handlettering terug te komen, ineens had ik via Bol.com het boek van Karin Luttenberg 'Handlettering doe je zo' gekocht ;-).
En later in een winkel hier in de buurt zag ik haar boek 'Werkboek Handlettering', en ja die werd ook aangeschaft.


Dit is haar website:
Paper Fuel

Wat Sakura pigma micron pennen, een schetsboekje en nog een schriftje (die ik nog ergens had liggen), een potlood en gummetje..... en oefenen....oefenen....oefenen...oeps....Iets kan zoooooo leuk lijken en dat is het ook!!! Maar altijd gaat er weer veel tijd zitten in het oefenen.
Maar ja, als je graag iets wilt, zul je er wat voor over moeten hebben.
Eind januari 2017 ben ik hiermee begonnen.

Hier even een korte impressie:
Het zijn oefeningen en ik ben natuurlijk een beginner. Niets hiervan is van mezelf. Alles overgenomen van het boek, pinterest en internet.
Natuurlijk wel zelf allemaal getekend en geschreven met de micron pennen ;-).

uit het werkboek

uit het werkboek

uit het werkboek

uit het werkboek

eerste 'probeersel' in een schrift

in een schetsboek, eerst met potlood, daarna met de micron pen (voorbeeld van het werkboek)


in een schetsboek, eerst met potlood, daarna met de micron pen (sommige voorbeelden uit het werkboek)

doodles, nagetekend van plaatjes op pinterest



doodles, nagetekend van plaatjes op pinterest 

Ik kan eigenlijk niet tekenen. Althans, niet uit mijn 'hoofd'. Natekenen gaat wel redelijk. Wie weet leer ik ooit, op deze manier, nog wat beter te tekenen ;-).

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien. Misschien ga ik het nog wel in combinatie met mijn Copic Markers gebruiken. Even bekijken hoe ik dat ga doen.
Want kleuren met Copic Markers blijft toch mijn grootste passie!!!
Maar daar zien jullie dan ongetwijfeld meer van ;-).

Bedankt voor jullie bezoekje!!
Ik wens jullie een hele fijne avond en tot de volgende keer!











5 opmerkingen:

Aartje zei

Wat leuk om je oefeningen te zien Frouwkje. Mijn dochter is er ook heel druk mee en heeft ook 1 van de boeken die je noemt,
Groeten, Aartje

Petra zei

Hoi Frouwkje,

ja dat handletteren is helemaal leuk. Ik heb het boek aangeschaft voor mijn meiden. Stiekem ook een heel klein beetje geoefend. Ik heb er twee kaarten meegemaakt voor mannen, erg leuk. Ik zag ook al op het internet het handletteren in combi met copics. Ik ben benieuwd naar je creaties. Trouwens wat zijn je cupcakes prachtig geworden. Wat is de icing van blauwe cupcake gaaf geworden.

Ik ga nu lekker slapen liefs Petra.

Scraptastisch zei

Hoi Frouwkje,
Vanaf kerst heb ik dit boek ook liggen en mijn handen jeuken, wil dit ook zo graag doen, maar de tijd ontbreekt gewoon! Ik denk dat het vd zomer lekker buiten zittend maar moet gebeuren! Geweldig hoe je ermee aan de slag bent gegaan, zo mooi die creatieve letters!!! Veel plezier ermee!
Liefs van Gerie

marion zei

Het ziet al heel mooi uit, zeker voor de eerste probeersels, heerlijk dat je iets nieuws gevonden hebt wat je energie geeft en je graag doet, want dat is ozo belangrijk. Ik kijk al uit naar je eerste tekst die je maakt. Knuf, Marion

lenywim35 zei

Ik miste je en deze had ik ook gemist. Het eerste, dat ik dacht, toen ik je mooie schoonschrift zag, was: He, zo'n boekje uit de eerste klas (1940) heb ik boven nog in de kast staan. Wat leuk was dat om te herinneren. Maar je krijgt vast de slag te pakken en dan heb je er weer een leuke tijdspassering bij. Veel succes Frouwkje. groetjes leny w

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...